Graceful Falling, Suspended Flying

Workshop
18 Jul 2024 -  21 Jul 2024
18 Jul 2024 @ 11.00 am 21 Jul 2024 @ 4.00 pm
Aikido Schule Cologne - Neusser Str. 26, Köln, Germany - Show map
Graceful Falling, Suspended Flying - Aikido Schule Cologne - Köln, Germany

GRACEFUL FALLING, SUSPENDED FLYING
These four days will be composed of elements of contact improvisation and performative research.
Every day we will study and explore CI, researching underlying physical principles of contact improvisation, and we will work with performative improvisational scores.
Witnessing. Seeing and being seen.
We will go outside, to the streets, to the parks - and explore performative aspects of our being in site-spesific ways.


We approach Contact Improvisation with explorative curiosity. Paying attention to details; fine-tuning and listening, embodying specific qualities and tones. We will explore the dance as a continuous fall from off balance into temporary balance. The “Small dance" manifests as the constant development of falling and catching. "Rolling point" can be seen just as falling into a next fall in each other's landscapes.
Our breathing cycle can be viewed as a physical metaphor for "Rising, suspending, falling, and catching."
Falling is an endless source of fascination and curiosity. How are our bodies organising themselves in order to fall into space?
We explore the dynamics of three-dimensional reaching and expanding, redirecting the fall into a spiral and availability to lift and fly. Falling alone. Falling together. Falling into each others shared trajectories in space. Falling allows us to take easy rides with others, and create effortless lifts and weight shifts through space.
We will research different movement principles in our solo bodies from the inside out - applying those discoveries into contact. The material will alternate from solos and duets into trios and group scores.
We will balance out technical input and set material with explorative exercises, scores, and experiential anatomy. We wish to offer enough time and space to integrate and digest the given techniques and principles into our own experiential dance.
With this shared toolkit we will move into structured scores in the studio before we take our explorations into outdoor spaces. In this way, when we encounter new environments we have a clear frame and together hold a space where we can enjoy taking the movement research into a space of allowing to be seen and to see others. We can learn a lot about ourselves, and our dance by opening this practice to the public space.
You are welcome to Suspend,
Fly and Fall with us.
Welcome to See, and to be Seen.
--------------------------------------------------------
FALLEN IN ANMUT, FLIEGEN IN LEICHTIGKEIT
Vier Tage aus Elementen der Kontaktimprovisation und performativer Forschung.
Jeden Tag werden wir CI erforschen, die zugrundeliegenden physischen Prinzipien der Kontaktimprovisation studieren und mit performativen Improvisationen arbeiten, Zeugen sein, sehen und gesehen werden.
Wir werden nach draußen gehen, auf die Straßen, in die Parks - und die performativen Aspekte unseres Seins auf ortsspezifische Weise erforschen.
Wir nähern uns der Kontaktimprovisation mit forschender Neugierde. Wir achten auf die Details, die Feinabstimmung und das Zuhören, verkörpern bestimmte Qualitäten und Töne. Wir werden den Tanz als einen kontinuierlichen Fall aus dem Gleichgewicht in ein vorübergehendes Gleichgewicht erforschen. Der "Small Dance" manifestiert sich als ständige Entwicklung des Fallens und Auffangens. Der "Rolling Point" kann als ein Fallen in den nächsten Fall in den Landschaften des anderen gesehen werden.
Unser Atemzyklus kann als eine physische Metapher für "Aufstehen, Schweben, Fallen und Auffangen" gesehen werden. Fallen ist eine unendliche Quelle der Faszination und Neugierde. Wie organisiert sich unser Körper, um in den Raum zu fallen?
Wir erforschen die Dynamik des dreidimensionalen Erreichens und Ausdehnens, das Umlenken des Falls in eine Spirale und die Bereitschaft zu heben und zu fliegen. Alleine fallen. Gemeinsames Fallen. In die gemeinsamen Flugbahnen der anderen im Raum fallen. Das Fallen ermöglicht es uns, mit anderen leichtes Spiel zu haben und mühelose Hebungen und Gewichtsverlagerungen im Raum zu schaffen.
Verschiedene Bewegungsprinzipien werden in unseren Solokörpern von innen nach außen erforscht und diese Entdeckungen im Kontakt angewendet. Das Material wird sich von Solos und Duetten zu Trios und Gruppen verändern.
Wir werden den technischen Input und das vorgegebene Material mit explorativen Übungen, Partituren und erfahrungsorientierter Anatomie ausgleichen. Wir möchten genügend Zeit und Raum bieten, um die vermittelten Techniken und Prinzipien in unseren eigenen Erfahrungstanz zu integrieren und zu verdauen.
Mit diesem gemeinsamen Instrumentarium werden wir im Studio strukturierte Abläufe erarbeiten bevor wir unsere Erkundungen im Freien fortsetzen. Auf diese Weise haben wir einen klaren Rahmen, wenn wir auf neue Umgebungen stoßen, und halten gemeinsam einen Raum, in dem wir die Bewegungsforschung genießen können, indem wir uns sehen lassen und andere sehen. Wir können viel über uns und unseren Tanz lernen, wenn wir diese Praxis für den öffentlichen Raum öffnen.
Der Workshop ist eine Einladung mit uns zu schweben, zu fliegen und zu fallen, zu sehen und gesehen zu werden.

Aikido Schule Cologne

Neusser Str. 26
Köln
Nordrhein-Westfalen
50670
Germany

220qm soft tatami mats

500m from Cologne Main Station

100m from Subway Station Ebertplatz

Free Parking 400m away Theodor-Heuss-Anlage